.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
الياس عيسي نيا عنوان كرد:
بايد تمرین بیشتری برای لابی گری در امور ارتباطی انجام داد

شمال نيوز- استان مازندران با اتخاذ الویت های  راهبردی در بخش های مختلف توسعه،  نیازمند اجماع و میثاق حداکثری فی مابین مدیران، وکلای ملت و صاحبان صنایع است.

به گزارش خبرنگار شمال نيوز-الياس عيسي نيا مدير دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در مازندران به مناسبت افتتاح اين دفتر در گفتگويي اختصاصي با شمال نيوز شهرگرایی و بخشی نگری را آفت توسعه مازندران دانست و اظهار داشت:باید تصمیمات ملی و بین المللی برای استان گرفته شود و تمرین بیشتری برای لابی گری در امور ارتباطی انجام داد و قدرت چانه زنی را تقویت نمود .

وي تصريح كرد: همکاری های بین المللی و چند جانبه برای استقرار صنایع بزرگ، راه میانبر برای ایجاد اشتغال در مازندران است و مدیران می بایست جهت تسریع در توسعه استان از رویکرد داخلی به رویکرد بین المللی گرایش پیداکنند.

عيسي نيا افزود: مازندران نیازمند نقشه راه مشخصی در حوزه روابط بین الملل است و فعالیت ها نباید به صورت پراکنده و جزیره ای صورت گرفته بلکه بایستی حوزه هدف و همکاریهای بین المللی و برون مرزی به صورت دقیق تری مشخص شده ،نشست های بررسی مشکلات و فرصتهای تجارت بین المللی استان تا حصول نتیجه محسوس، ادامه یابد.

مدير دفتر وزارت خارجه در مازندران ادامه داد: وزارت امورخارجه با درخواست و ارائه دلائل توجیهی از طرف استاندار مازندران و موافقت دکترصالحی وزیرامورخارجه با هدف تشویق و تسهیل در تردد تجار، کارشناسان و جهانگردان به جمهوری اسلامی ایران و بدنبال آن توسعه صنعت توریسم و همچنین جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی، اقدام به افتتاح دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان مازندران نموده است.

وي هدف از افتتاح دفتر وزارت خارجه در مازندران را هماهنگی حوزه های ذیربط معرفي كرد و يادآور شد: ضمن معرفی حداکثر ظرفیتها و توانمندیهای استان به کشورهای هدف و همچنین ارائه خدمات کنسولی به مردم شریف مازندران و نیز اتباع خارجی مقیم استان، گامی تاثیرگذار و ثمربخش در جهت رشد و شکوفایی منطقه برداشته خواهد شد.

اين استاد دانشگاه مهمترين اهداف تاسيس دفتر نمايندگي وزارت خارجه در مازندران را ضرورت ارائه خدمات کنسولی به اتباع خارجي عنوان كرد و اظهار داشت: وجود پتانسيل هاي اقتصادي و امكان جذب سرمايه گذاري خارجي، توسعه صادرات غيرنفتي و رسيدگي به مسائل، مشكلات رسيدگي به امورسجلی مازنی های هاي مقيم خارج از كشور و فراهم كردن بستر لازم براي ارتباط با زادگاه خود و امكان سنجي سرمايه گذاري آنان در استان گسترش صنعت توریسم و کمک به رونق گردشگری، گسترش مبادلات تجاری استانی با دیگر کشورها، تقویت ارتباط دانشگاه های استان با دانشگاه های خارج از کشور و گسترش خواهرخواندگی با شهرهای دیگر کشورها میتوان اشاره کرد.

وي وجود اين دفاتر را با هدف تقويت و ياري رساندن به دستگاه ديپلماسي كشور با بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي استاني با تأكيد بر سند چشم‌انداز 20 ساله دانست و اذعان داشت: : اين دفتر با طرح‌هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت با رويكرد سياست خارجي كشور با بهره‌گيري از تمام ظرفيت‌ها شكل مي‌گيرد‌.

الياس عيسي نيا يكي از دلايل اهميت تاسيس دفتر نمايندگي را جاذبه ها و موقعيت مازندران دانست و گفت:به دلیل اهمیت مازندران در داشتن مناسبات بین المللی علی الخصوص با کشورهای ساحلی همسایه، در انجام ماموریت‌های مختلف کنسولی، حقوقی، اجتماعی به تناسب تحولات اقتصادی، صنعتی و گردشگری در استان مستقر شده است مهم ارزيابي كرد.

وي افزود:انواع مدارک چهارگانه وقایع شناسنامه، گواهی ولادت، گواهی فوت، گواهی تجرد، گواهی ازدواج و گواهی طلاق برای اتباع ایرانی مقیم خارج و یا اتباع خارجی که با اتباع ایرانی ازدواج کرده‌اند در دستور کار دفتر نمایندگی مذکور خواهد بود.

اين مسول از ديگر وظايف دفتر نمايندگي را مدارک هویتی اتباع کشورمان عنوان كرد و گفت: به منظور ارائه دادن به ارگان‌ها و نهادهای مختلف داخل و خارج کشور از جمله کارت پایان خدمت، معافیت و گواهی رانندگی به تایید بخش اسناد و سجلات و احوال شخصیه  وزارت امور خارجه در تهران برسد که این امر از دیگر خدمات دفتر خواهد شد./210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمود 29 آبان 1391
از مسئولین محترم بسیار سپاسگذارم وقتی کارت شناسائی و گذرنامه همسرم در ترکیه مورد دستبرد دزدها قرار گرفت آقای عیسی نیا بلافاصله نسبت به تایید مدارک با هماهنگی کنسولگری استانبول خانواده ام را از بلاتکلیفی نجات دادند بدون اینکه نیازی به حضورم در تهران باشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.